onsdag den 29. august 2012

Grøn snack : Risbøf

I min jagt på bøffer der ikke indeholder kød faldt jeg lige over denne opskrift.
Den er også glimrende med gulerødder, brug gerne 6 stk fintrevet.

Du skal bruge:

2 1/2 dl Ris
50 g Flødeost.
150 g Champignon
2 Æg
1/2 dl rasp
1 spsk soya
Krydderurter
Ris til en skøn riskage

Risen koges efter anvisning.
Den køles lidt af og blandes med flødeosten.













Sesamfrø ristes på tør pande i 3 min.












det hele blandes sammen til riskagen
Champignon ristes på pande indtil væden er væk.
Blandes i rismassen sammen med æg og krydderurter.










De ligner næste hakkebøffer :- )
Ristes på pande i blanding af olie og smør.
4-6 minutter på hver side.












Hvad synes I om denne ret?

Personligt vil jeg næste gang putte flere grøntsager i, eks peber.
Min søn guffede disse i sig med stor tilfredshed.

Sans din mad
Smag på champignonerne.
Nyd synet af de sprøde riskager.

Børnene i køkkenet
Kan hjælpe med at forberede risene.
Slå æg ud og piske.
Forme massen og hjælpe med at stege den.

Planlægning
En rest ris fra dagen før kan bruges.
Champignon kan gøres klar dagen før.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg